Wycieczka do Łodzi

Sprawozdanie z wycieczki do Łodzi

15 listopada 2019 roku nasza klasa 7b i klasy 7a oraz 8a pojechały na wycieczkę do Łodzi. Zbiórka odbyła się przed naszą szkołą o godzinie 5.50. Gdy wszyscy już przyszli, wsiedliśmy do autokaru. Wyjechaliśmy około godziny 6.00. Podróż minęła dobrze.

O godzinie 9.30 byliśmy w Łodzi. Wysiedliśmy z autokaru. Na samym początku spacerowaliśmy ulicą Piotrkowską - słynną Aleją Gwiazd. Wszyscy patrzyliśmy na chodnik i ze skupieniem czytaliśmy imiona i nazwiska aktorów, reżyserów i innych osób zajmujących się filmem. Chwilę później przeszliśmy do zabytkowej dzielnicy Księży Młyn. Następnie ulica Targowska doprowadziła nas do niepowtarzalnej bramy fabrycznej, a dalej do budynków Scheiblerowskich. Byliśmy pod ogromnym wrażeniem. Później odwiedziliśmy dwa muzea. Pierwszym z nich było Muzeum Miasta Łodzi, mieszczące się w pałacu znanego łódzkiego fabrykanta- Izraela Poznańskiego. Dowiedzieliśmy się dużo o Izraelu Poznańskim i rodzinie Poznańskich. Oglądaliśmy zdjęcia, portrety, drzewo genealogiczne i staromodne pomieszczenia. Było to interesujące. Drugim z muzeów było Centralne Muzeum Włókiennictwa. W tym muzeum także było ciekawie. Dowiedzieliśmy się dużo o włókiennictwie. Dodatkową atrakcją było zobaczenie i usłyszenie pracującego krosna. Na samym końcu udaliśmy się do jednego z najbardziej ciekawych centrum handlowych, czyli Manufaktury. Mieliśmy tam godzinę czasu wolnego na zjedzenie obiadokolacji. Potem udaliśmy się do autokaru. Wróciliśmy do szkoły o godzinie 20.00 i rozeszliśmy się do domów.

Wycieczka bardzo mi się podobała. Była  interesująca i dużo się dzięki niej dowiedziałam o historii XIX-wiecznej i współczesnej Łodzi. Gdybym miała możliwość pojechania na tą wycieczkę jeszcze raz, to chętnie bym się wybrała.